Deze is alweer een paar weken oud maar toch nog leuk genoeg om te tonen. Dit soort filmpjes wordt in de voetbalwereld eigenlijk nog te weinig gebruikt. Nike en Adidas doen dat wel en nu Aegon ook. Dit zijn natuurlijk global players en hebben enorme marketing budgetten echter met kleine budgetten is zeker veel mogelijk. Ik zal meerdere van dit soort "voetbal" virals gaan tonen. Hopelijk ook voorbeelden van bedrijven die met kleinere budgetten werken...
Aegon
Wat is nu eigenlijk een viral?
Een viral is een uiting die ontworpen is om zich als een virus te verspreiden. Eigenlijk altijd op internet. Sommige mensen denken dat een viral simpelweg ‘een leuk filmpje’ is, dat ‘de jeugd’ dan vanzelf wel doorstuurt. Zo werkt het dus niet. Het moet wel leuk zijn om door te sturen. Het moet wel bij degene naar wie je het doorstuurt passen. Waarom zou je het anders doorsturen? Een viral is een natuurlijk een fantastische manier om ruchtbaarheid ergens aan te geven.
Hieronder nog een heel leuk viraal filmpje (footballyourway.co.uk van Burger King).
Wayne Rooney: Nike Football Target Practice
Dirty Sanchez Meets Wayne Rooney
zondag 20 juli 2008
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten